چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با رد هرگونه کشمکش در بین قوای سه‌گانه کشور تأکید کرد که صحبت‌ها و نظر رهبر معظم انقلاب، فصل‌الخطاب است.

محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی پس از جلسه هیات دولت و درجمع خبرنگاران که واحد مرکزی خبر آن را منتشر کرد، در پاسخ به سؤالی درخصوص نامه اخیر خود به رئیس مجلس شورای اسلامی‌گفت: بنای من بر این نبوده و نیست که وارد این گونه مباحث شوم، اما باید بگویم قانون اساسی حاکم بر همه دستگاه‌ها و قواست که قانونی مقدس است و همه تابع این قانون هستند.

وی با بیان اینکه نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی‌رعایت دقیق قانون اساسی است، تصریح کرد: نظر رهبری انقلاب نیز تاکیدی بر این موضوع است که همه قوانینی که طی فرایند قانونی و بر اساس قانون اساسی تصویب شده است برای همه قوا لازم الاجراست و تاکید ایشان تاکیدی کاملا درست است و خطاب به یک قوه یا 2قوه نیست، خطاب به همه است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی‌ها در برخی رسانه‌ها حرف‌هایی زده‌اند که نه ارتباطی به نامه من به حدادعادل داشت و نه ارتباطی به پاسخ مقام معظم رهبری، گفت: برخی‌ها این طور تلقی کرده‌اند که گویی قانون اساسی ما اشکال دارد، ظاهراً ذهن این گونه افراد، ذهنی صفر و یکی است و درک صحیحی ندارد.

وی افزود: ممکن  است برداشت‌های مختلف و سلایق گوناگونی از قانون اساسی یافت شود که این طبیعی است اما همه می‌دانند که قانون اساسی در راس همه کارها قرار دارد و بالاتر از هر چیز است و در ضمن، رهبری نظام با دیدی وسیع همه امور را در نظر دارند و صحبت‌هایشان فصل الخطاب است.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: همین‌جا با قاطعیت می‌گویم که قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران مترقی‌ترین قانون اساسی هاست.

اظهار‌نظرهای غیرمنصفانه

احمدی‌نژاد با اشاره به برخی دیگر از اظهار نظرها در این زمینه گفت: برخی‌ها هم در این بین گفتند عجب دعوایی؛ خوراک 20-10 روزه ما پیدا شد و برخی‌ها هم در این بین اظهار نظرهایی غیرمنصفانه کردند.

وی با بیان اینکه نظر من درخصوص این موضوع، تاکید دوباره بر اجرای همین فرایند قانون اساسی بوده است افزود: نه دعوا و کشمکشی در این بین وجود دارد و نه مسئله خاصی؛ از این مکاتبات نیز زیاد انجام می‌شود و کاملا طبیعی است.

نرخ ثابت خدمات دولتی

رئیس‌جمهوری همچنین گفت: در بودجه سال 1387 کل کشور، دولت نرخ خدمات دولتی را ثابت نگه می‌دارد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به لایحه بودجه سال 1387 کل کشور افزود: براین اساس دولت خدمات خود به مردم را معادل سال 1386 ثابت نگه می‌دارد و این از ویژگی‌های بودجه امسال است.

کد خبر 42533

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز